Podsumowanie #6


Szkoła wreszcie się skończyła. Jestem wolna od bagażu obowiązków szkolnych. Więc wreszcie mam czas by czytać i pisać. Nie lubię końca szkoły. Szczególnie ostatnich słów nauczycieli, w których wyraźnie słyszy się niewypowiedzianą aluzję co do przyszłej klasy maturalnej. Tak, wiem… Za dwa miesiące stanę w obliczu najważniejszego okresu w moim życiu… Kiedy o tym myślę mam ochotę po prostu… uciec?

„Są rzeczy od których nie można uciec, jeśli nawet odejdzie się od nich bardzo daleko.” („Kronika ptaka nakręcacza” Haruki Murakami)

Może nauczyciele tylko próbują mnie nastraszyć, może to jest ich sposób na zachęcenie nas do nauki? Może są pesymistami i próbują nas przygotować na najgorsze? Dlaczego ten rok miałby się różnić od innych? Czeka mnie więcej nauki, więcej decyzji do podjęcia… Może to wcale nie musi określać całego mojego życia. Może to po prostu trzeba przeżyć? Poradzić sobie z tym jak z najlepszym wynikiem? W końcu matura to egzamin dojrzałości.

Koniec szkoły przypomina mi też o czasie. Kiedy uczęszczam do szkoły najczęściej żyję z weekendu na weekend odrabiając prace domowe, ucząc się do sprawdzianów, spotykając się ze znajomymi. W weekend tylko nie wstaję o 7., ale wszystko wygląda podobnie. Pory roku się zmieniają. W pierwszym semestrze dni się robią coraz krótsze, coraz ciemniejsze. W drugim natomiast dni się wydłużają, robią się jaśniejsze. Dają znak do przygotowania uczniów na długie i słonecznie wakacje. W końcu jak nastają to czuję jakbym nie miała co ze sobą zrobić. Lubię szkołę, bo jest moim zegarem, nakręcaczem sprężyny świata.

Chyba za dużo „Kroniki ptaka nakręcacza” Murakami’ego oraz „Kafki nad morzem”, których recenzje umieściłam w czerwcu na blogu. Z książkowych recenzji napisałam jeszcze „Trans-Atlantyk” Witolda Gombrowicza co zostało jedynie podyktowane tym, że bardzo szczegółowo musiałam opracować kartę pracy z tej lektury. Mam nadzieję, że inne utwory tego pisarza polubię bardziej, ba, polubię w ogóle. O dziwo, szkoła oprócz kradzieży czasu na czytanie, przywłaszcza także ten na oglądanie filmów. Nadrabiam to dwoma recenzjami „Twój na zawsze” oraz „Wciąż ją kocham”.
Równo po 4 tygodniach kończę kolejne podsumowanie. Chciałabym życzyć wszystkim udanych wakacji. Trudno mi to przychodzi, bo jakoś w swoje udane wakacje nie wierzę. Chciałabym usłyszeć teraz ptaka nakręcacza.

„Przez krótki czas nakręcał codziennie sprężynę małego światka, w której żyłem. Była to pora ptaka nakręcacza.” („Kronika ptaka nakręcacza” Haruki Murakami)

PS Dziękuję za 500 wejść :)

8 thoughts on “Podsumowanie #6

  1. Myślałam że to literówka, ale powtarzasz błąd nagminnie, więc ośmielę się poprawić: „Kronika ptaka nakręcacza”, nie „Kroniki…”, jak najbardziej liczba pojedyncza!;)

    Nie wierz do końca nauczycielom – mówi to nauczyciel z wykształcenia;) Klasa maturalna to nie najważniejszy okres w życiu, a matura nie jest najważniejszym egzaminem. Cóż, wy teraz macie ciut inaczej, matura (żenująco niski poziom trudności) jest jednocześnie egzaminem wstępnym na studia. Ja załapałam się jeszcze na ostatnie lata starego systemu i zaraz po maturze musiałam przystąpić do egzaminów wstępnych. Pamiętam, że wyszłam wtedy z założenia, że skoro mam ambicje studiować, a matura to tylko ku temu preludium, to po co mam się bać? Jeśli bać się matury, to po co myśleć o studiach, które są dużo trudniejsze? Do matury podeszłam jak do kolejnej klasówki, lekko i z biegu.

    Na marginesie, obserwując zmiany w społeczeństwie zaryzykuję stwierdzenie, że matura dawno przestała być egzaminem dojrzałości. Dojrzałość u współczesnych młodych ludzi zaczyna się w okolicach 30-tki, niestety, matura zatem jest zaledwie egzaminem, testem wiedzy (może nawet nie wiedzy a wyuczonych kluczy).

    Głowa do góry!:)

    • Studia według moich starszych kolegów wydają się takie proste. Chodzą, nie chodzą na zajęcia. Zdają, nie zdają. Poprawiają i zdają.
      Też chciałabym studiować, ale wydaje mi się, że teraz nie jest to aż takie trudne. Gorzej ze studiowaniem kierunku, który naprawdę bym chciała. A żeby tam się dostać trzeba zdać ten „test wiedzy” bardzo dobrze…

Skomentuj

