Podsumowanie #9


„Bo osiemnaste urodziny to się obchodzi tylko raz w życiu.” Podobnie jak siedemnaście poprzednich i zapewne następne. Dzień jak co dzień, a mimo to gdzieś tam w formularzach cyferka wzrasta o jeden numer. Zawsze w ten dzień staram się by przebiegał on milej, przyjemniej i bardziej wyjątkowo. Staram się zapewnić sobie same rozrywki, brak stresujących sytuacji i rozgrywania dramatów. Jak to bywa moje starania znacznie odbiegają od rzeczywistości.

Wraz ze zbliżającą się 18stą rocznicą moich urodzin różne rzeczy przechodzą mi przez myśl – wspomnienia, pragnienia, wydarzenia, marzenia, myśli, refleksje.

Przypominam sobie gdy miałam jeszcze 160 centymetrów wzrostu. Wtedy spoglądałam na ten wielki, ceglany budynek z napisem Chrobry oraz źle działającym zegarem i zastanawiałam się czy to właśnie tutaj będę uczęszczać do liceum. Przypominam sobie gdy miałam zaledwie 150 centymetrów i dzielnie maszerowałam w stronę szkoły podstawowej dźwigając na plecach ciężki, niebieski plecak z Dalmatyńczykami. Wtedy widziałam wysokich, dojrzałych licealistów z książkami wielkości mojej teczki i czułam, że do tej pory wszystko się zmieni.

Gdy wreszcie zamieniłam teczkę na książki, a maszerowanie na przesiadywanie popołudniami w szkole i urosłam aż do 167 centymetrów – nic się nie zmieniło. Wciąż pamiętam jak zawsze nieco dumnie i strachliwie opowiadałam, że chcę studiować dziennikarstwo w Warszawie. To się też nie zmieniło. Mam wrażenie, że wciąż jestem taka sama, z takimi samymi myślami, rzeczami, sprawami. Owszem – coś nowego się wykluło, czegoś się nauczyłam, coś bardziej pojęłam, czegoś zaniechałam, coś sobie uświadomiłam.

W gruncie rzeczy te centymetry (17) i lata (6) tylko zmieniły swoją wartość. Kolejna cyfra w formularzu. Może to dlatego, że tak naprawdę te wszystkie zmiany sama kreuję, akceptuję i one są już w moim życiu. Może to dlatego, że czuję tak jakby nic się nie zmieniło, bo wszystko dokładnie pamiętam, wspominam i one są wciąż obecne w moim życiu.

One thought on “Podsumowanie #9

  1. Chrobry :D jeszcze raz wszystkiego naj ! ;* zostaniesz najlepszą dziennikarką na świecie ! ;D jeszcze kiedyś będę czytać Twoje reportaze i mówić ‚a ja ją znam!’ ^^

Skomentuj

